Otsikko
Köysillä treenaamisen nimi ja tarkoitus?

Kysytty

Eräässä treenimuodossa on pitkät köydet sidottu kauas ja treenaja pitää köysien toisista päistä kiinni ja viskoo / iskee köysiä ylös ja alas. Miksi tätä kutsutaan ja mikä on treenin tarkoitus?

Vastaus

Vastattu

Köysillä treenaaminen on ilmeisesti nimeltään köysitreeni. (rope training)

Englanniksi myös Battling ropes (also known as battle ropes or heavy ropes). Suomeksi voimaköydet tai battle ropes.

Fit lehti kertoo kolme hyvää siitä treenata:

1. Saat upeat olkapäät ja käsivarret

Köysitreeni vahvistaa niin olkapäitä, hauiksia, ojentajia kuin kyynärvarsia. Lisäksi hankit puristusvoimaa, jota tarvitset sekä salilla että lihaskuntojumpissa.

2. Aerobinen kunto kohoaa

Fitin köysitreenissä vaihtelevat tiettyä lihasta haastavat rummutus- ja ympyräliikkeet ja isolla liikeradalla tehdyt paiskaukset sekä hypyt. Luvassa on reipasta sykkeen nousua, ja myös kestävyyskuntosi kohoaa.

3. Keskivartalo kiinteytyy

Core pääsee töihin, kun välität lihastesi tuottamaa voimaa köysiin. Polvillaan tehdyt liikkeet ovat erityisen haastavia. Huomaat poltteen keskivartalossa jo treenin aikana ja erityisesti seuraavana päivänä. Fit