Otsikko
En löydä Googlesta, mutta olen varmasti nähnyt joskus tv-dokumentin, jonka aiheena oli historiallinen ruhtinas. En millään muista ruhtinaan nimeä. Olisiko…

Kysytty

En löydä Googlesta, mutta olen varmasti nähnyt joskus tv-dokumentin, jonka aiheena oli historiallinen ruhtinas. En millään muista ruhtinaan nimeä. Olisiko teillä tietoa kuka tämän tarinan ruhtinas oikeasti oli:
Ruhtinas/kuningas oli vaimonsa kanssa muistaakseni mustalla merellä purjehtimassa kun jostain syystä vaimon sormus putosi mereen. Kyseisessä kulttuurissa sormuksen katoaminen tiesi huonoa avio-onnea, joten ruhtinas lähetti lakeijansa ostamaan pienen kaistaleen rantaa kattaen koko mustan meren alueen. Ostaminen onnistui ja omassa meressä sormus ei ollut hukassa - samoin kuin ei avio-onnikaan. Pariskunta sai 12 lasta ja jälkipolvien talous oli turvattu, kun jälkipolvet myivät rantoja pikkuhiljaa pois.

Vastaus

Vastattu

Dokumentista emme löytäneet mitään tietoja, mutta itse tarina löytyy englanniksi sivustolta "Bizarre Stories":
https://verybizarrestories.wordpress.com/2017/02/22/the-prince-who-purc…