Yleisten kirjastojen neuvoston seuraava kokous pidetään Oulusta 21.-22.4.2021

Yleisten kirjastojen neuvosto kokoontuu kahdesti vuodessa. Seuraava kokous järjestetään 21.–22. huhtikuuta 2021, koronatilanteen vuoksi jälleen kokonaan etäyhteyksien varassa, ja järjestelyistä vastaa Oulun kaupunginkirjasto. Syksyn 2021 kokouksen hoitaa Joensuu.

Huhtikuun kokouksessa pöydällä on tekijänoikeusasiaa monestakin näkökulmasta. Koronan ja etäasioinnin vuonna esimerkiksi verkossa julkaiseminen on nostanut teemaa voimakkaasti esille. Muita aiheita ovat Tutkitun tiedon teemavuosi, uuden metatietoryhmän ensimmäiset toimet, Suunta-asiakirjan viimeistely, ja ajankohtaisten hankkeiden ja erityistehtävien kuulumiset ym.

Yleisten kirjastojen neuvosto YKN on yleisten kirjastojen yhteistyötä koordinoiva ja yhteisiä kannanottoja muodostava elin. Se edustaa yleisiä kirjastoja kirjastoverkon yhteistyössä. YKN:n kannanotot, lausunnot ja pöytäkirjat löytyvät neuvoston omilta alasivuilta.

Kirjastopalvelujohtaja Jouni Pääkkölä
YKN:n puheenjohtaja Oulun kaupunginkirjasto