Valtionavustusten haku päättyy 30.11. - AVIen avustuschat auki arkisin klo 13–16.15

Aluehallintovirastojen avustushaku on käynnissä vielä 30.11.2020 saakka. Jos sinulla on kysyttävää hausta, AVIen avustuschat on auki arkipäivisin 23.–30.11. klo 13–16.15.

Chatiin pääset aviavustukset.fi-sivujen kautta.

Samalla sivustolla voi tutustua avustusten hakuprosessiin sekä jo myönnettyihin avustuksiin ja niiden vaikuttavuuteen.

Valtionavustukset kirjastotoiminnan kehittämiseen

Aluehallintovirasto myöntää valtionavustuksia kirjastojen alueelliseen ja paikalliseen kokeilu- ja kehittämistoimintaan. Kirjastojen avustusten hakuaika vuodelle 2021 on 26.10.− 30.11.2020.

Avustusten tavoitteena on lisätä kaikkien osallisuutta kulttuuriin ja parantaa eri väestöryhmien osallistumismahdollisuuksia. Hankkeiden toivotaan edistävän asukkaiden ja erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointia ja osallisuutta.

Kunnat ja kunnalliset yleiset kirjastot voivat hakea valtionavustusta alla oleviin kokonaisuuksiin:

• Kokonaisuus: Aktiivinen kansalaisuus, demokratia ja sananvapaus
  • Kokonaisuus: Lukemisen edistäminen
  • Kokonaisuus: Jatkuva oppiminen
  • Kokonaisuus: Kirjastojen vaikuttavuus, uudet toimintamallit ja kestävä kehitys

Lisätietoja ja hakemuskaavake