Ukrainankielinen Ella ja kaverit -kirja tulossa kirjastokimppoihin

Ella ja kaverit -kirjan ukrainankielisen painoksen kansikuva.

Tammi on tehnyt erityispainoksen Timo Parvelan kirjasta Ella ja kaverit. Kustantaja on tiedottanut erikoispainoksesta STT:n kautta  Kirjailija Timo Parvela ja Tammi lahjoittavat Ukrainasta saapuneille pakolaislapsille ukrainaksi käännetyt Ella-kirjat | Tammi (sttinfo.fi). Monikielinen kirjasto on ostanut kirjastoille 500 kappaletta ja kirjoja saavat kirjastot on kontaktoitu huhtikuun puolessa välissä. Kirjat jaetaan kimpottain, vastaanottava kirjasto jakaa ne eteenpäin kimpassaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

Pääosa kirjoista lähetetään suoraan painosta, joten niitä ei ole muovitettu tai tarroitettu. Joihinkin kirjastoihin aineisto lähetetään Pasilasta kustannussyistä. Luettelointitietue tulee olemaan Melindassa.

Mikäli kirjastoonne on oltu asiasta yhteydessä eikä niteitä ala kuulua, ilmoittakaa asiasta Monikieliselle kirjastolle.

Lisätietoja: monikielinen.kirjasto@hel.fi

Kirjastot, joihin Ella ja kaverit on tilattu: Forssa, Helsinki, Hämeenlinna, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemiö, Kerava, Kirkkonummi, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Lohja, Loimaa, Oulu, Pietarsaari, Pori, Porvoo, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Siilinjärvi, Sulkava, Tampere, Turku, Vaasa ja Ylivieska.