Tilaa, nouda ja nauti - takeaway-kirjastokassit Kaarinan pääkirjastosta

Haluamme Kaarinan pääkirjastossa palvella asiakkaitamme myös poikkeusoloissa. Soittamalla tai sähköpostittse voi tilata takeaway-kassillisen lukemista, katseltavaa tai kuunneltavaa. Asiakas noutaa kirjastokassin itse Kaarina-talon pääovelta arkisin klo 9-16.

Olemme ohjeistaneet asiakkaita näin:

Iltasatuja itselle ja lapsille - tekemistä kaikille

Voit lainata kassiin Kaarinan kirjaston kokoelmiin kuuluvaa aineistoa, joka on tällä hetkellä pääkirjastossa paikalla. Vaski-kuljetukset eivät kiinnioloaikana kulje kirjastojen välillä. Voit toivoa kirjastokassiisi aikakauslehtiä, kaunokirjallisuutta, tietokirjallisuutta, sarjakuvia, cd-levyjä, nuotteja, elokuvia, konsolipelejä tai äänikirjoja. Kirjaston henkilökunta valitsee aineiston toiveidesi mukaan ja saattaa sujauttaa mukaan myös yllätykseksi omia vinkkejä, suosituksia tai uutuuskirjoja.

Näin saat takeaway-kirjastokassin

• Ota yhteyttä Kaarinan pääkirjastoon joko sähköpostilla paakirjasto@kaarina.fi (laita otsikoksi Kirjastokassit) tai soittamalla puh. 02 588 4400 arkisin klo 9-16.
  • Kerro mahdollisimman tarkkaan, millaista aineistoa haluat ja kenelle, jos haluat lainata aineistoa esimerkiksi lapselle tai iäkkäälle sukulaiselle (esim. kuvakirjoja 5-vuotiaalle, vanhoja kotimaisia elokuvia 80-vuotiaalle).
  • Kerro missä muodossa aineiston haluat (esim. konsolipeliformaatti, äänikirjat CD- vai MP3-muodossa).
  • Kerro myös, jos et ehdottomasti halua jotain (esim. väkivaltaisia elokuvia tai kirjoja).
  • Ilmoita kirjastokortin numero sekä sähköpostiosoite tai puhelinnumero johon voimme ilmoittaa noudosta.
  • Kysymme lisätietoja tarvittaessa. Mikäli toivomaasi aineistoa ei ole ollenkaan saatavilla, ilmoitamme siitä sinulle.
  • Kun kassi on valmis, ilmoitamme siitä sinulle joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Kassin voit noutaa varausnumerolla Kaarina-talon pääovelta, os. Lautakunnankatu 1, arkisin klo 9-16. Varausnumeron saat noutoilmoituksessa.
  • Muistathan että lainaaja on vastuussa omalle kortilleen lainatusta aineistosta.

Lisätietoja:

Kaarinan pääkirjasto, puh. 02 588 4400 (arkisin klo 9-16) tai paakirjasto@kaarina.fi