Runeberg-palkintoehdokkaat kirjastossa – tutustu ja äänestä!

Porvoon kaupunginkirjasto, Suomalainen kirjakauppa ja sanomalehti Uusimaa järjestävät yhdessä jo perinteeksi muodostuneen, leikkimielisen Varjo-Runeberg-äänestyksen, jossa etsitään yleisön suosikkia Runeberg-kirjallisuuspalkintoa tavoittelevista ehdokkaista. Äänestäjillä on mahdollisuus osallistua arvontaan, jossa palkintona on kaikki ehdolla olevat kirjat. Internet-äänestys www.uusimaa.fi/varjoruneberg on voimassa 31.1.2019 asti. Varjo-Runeberg-voittaja selviää samana päivänä kuin virallisen Runeberg-palkinnon voittaja, eli Runebergin päivänä 5. helmikuuta 2019.

Ehdokkaat vuoden 2019 kirjallisuuden Runeberg-palkinnon saajaksi ovat Veera Antsalo: Imago, Teos; Tua Forsström: Anteckningar, Förlaget; Olli Jalonen: Taivaanpallo, Otava; Heikki Kännö: Sömnö, Sammakko; Fredrik Lång: Basim, min kära, Förlaget; Antti Nylén: Häviö, Kosmos; Henriikka Tavi: Tellervo, Teos sekä Eeva Turunen: Neiti U muistelee niin sanottua ihmissuhdehistoriaansa, Siltala.

Runeberg-kirjallisuuspalkinnon ehdolla oleviin teoksiin pääsee tutustumaan syvällisemmin tammikuussa, kun Ehdokkaat esillä -tilaisuudessa kirjallisuustutkija Veli-Matti Pynttäri esittelee ehdokaskirjat. Tapahtuma on pääkirjaston Kirjakujalla ke 23.1.2019 klo 17.30.

Lisätietoja: Tetta Korhonen, tetta.korhonen@porvoo.fi, p. 040 594 4043