Rakas kirjani: somekampanja oululaisten lukuinnon lisäämiseksi

Oulun kaupunginkirjasto järjestää Rakas kirjani -kampanjan keväällä 2021. Mukaan kutsuttiin koko joukko tunnettuja henkilöitä, jotka liittyvät jollain tavalla Oulun alueeseen. Kampanjan tavoitteena on innostaa oululaisia lukemaan.

Kampanja toteutetaan Oulun kaupungin Instagramissa julkaistavilla videoilla, joissa kukin kutsuvieras kertoo itselleen tärkeästä kirjasta. Osana kampanjaa Oulun kaupunginkirjasto lahjoittaa kirjoja Oulun Hyvän mielen talolle. Miki Liukkosen ja Riitta-Liisa Roposen tarinat on jo julkaistu, ja uusia videoita julkaistaan perjantaisin kevään aikana.

Instagramin käyttäjät haastetaan myös mukaan kampanjaan! Tee julkaisu sinulle tärkeästä kirjasta tunnisteilla #rakaskirjani ja @oulunkaupunginkirjasto. Kirjasto jakaa julkaisuja Instagram-tarinoissaan.