Puhelinnumero jätettävä pois Postin kautta palautuvista siirtokokoelma- ja kaukolainalähetyksistä

Monikielinen kirjasto ja Helsingin kaupunginkirjaston Kaukopalvelu toivovat, että kun kirjastot palauttavat lainojaan takaisin, vastaanottajan puhelinnumero jätetään pois pakettien osoitekorteista. Postin jakeluprosessissa on vika, joka ohjaa kaikki lähetykset joissa on kännykkänumero, vastaanottajan lähimpään Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin noudettavaksi.

Sähköpostiosoite kaukopalvelu@hel.fi tieto kannattaa täyttää pakettiosoitekorttiin, että saamme tiedon lähetyksiin liittyvistä viiveistä yms.

Onko teidän kirjastollanne myös Postin nouto- ja jakelusopimus ja joudutte aina välillä itse hakemaan lähetyksiä lähimmästä pakettiautomaatista? Laittakaa ainakin meille siitä tieto osoitteeseen kaukopalvelu@hel.fi, niin emme lisää pakettien osoitekorttiin kännykkänumeroa kun lähetämme teille siirtokokoelmia ja/tai kaukopalvelulähetyksiä.

Posti on tietoinen prosessivirheestä ja tutkii asiaa. Posti tiedottanee kun ovat saaneet prosessivirheensä korjattua ja jakeluprosessi toimimaan asianmukaisesti.