Oodi-kirjaston avajaiset suorana lähetyksenä

Oodi-kirjaston avajaiset lähetetään suorana lähetyksenä Helsinki-kanavalla 5.12.2018 klo 14.00.

Helsingin keskustakirjasto Oodi avaa ovensa ensimmäistä kertaa yleisölle itsenäisyyspäivän aattona 5. joulukuuta kello 8. Avajaisohjelma alkaa kello 14 ja jatkuu noin puoli yhdeksään asti illalla. Ohjelma sijoittuu sekä ulkolavalle että Oodin kolmeen kerrokseen. Avajaiset jatkuvat itsenäisyyspäivänä 6. joulukuuta, jolloin luvassa on erityisesti perheille suunnattua ohjelmaa.

”Avajaisohjelma on ainutkertainen matka suomalaiseen kulttuuriin, luontoon ja yhteisöllisyyteen. Se on myös kertomus lukutaidon, demokratian ja sitä kautta myös Oodin synnystä”, kertoo avajaisohjelman tuotannosta vastaavan Helsingin kaupungin nuorisopalveluiden tapahtumayksikön toiminnanjohtaja Pekka Mönttinen.

Avajaisohjelmaan voi tutustua osoitteessa www.oodihelsinki.fi/avajaiset.
Uuden ajan kirjasto on oodi suomalaiselle sivistykselle, tasa-arvolle ja ilmaisunvapaudelle. Oodi tarjoaa kaikille avoimen, julkisen kaupunkitilan Kansalaistorilla, aivan Eduskuntataloa vastapäätä.

Keskustakirjasto Oodi on elävä ja toiminnallinen kohtaamispaikka, jonne odotetaan 2,5 miljoonaa kävijää vuodessa. Oodi tarjoaa kävijöilleen paikan oppia uutta ja kehittää omaa osaamistaan tarjoamalla tietoa, tiloja sekä uusinta teknologiaa vapaasti kaikkien käyttöön.

Tietoa Oodi-kirjastosta laajasti lehdistötiedotteessa ohessa.

Oodi-kirjaston sisäkuva