Kuopion kaupunginkirjaston aikuisten lukuhaaste "Lue kirja kuukaudessa" pyörähti käyntiin

Kuopion kaupunginkirjaston Lue kirja kuukaudessa -lukuhaaste lähti käyntiin Aleksis Kiven ja suomalaisen kirjallisuuden päivänä 10.10., jolloin vietettiin myös lukemisen teemapäivää. Haasteeseen voi osallistua kuka vain, ja haastekirjoja voi lukea koko vuoden ajan.

Lukuhaasteen jokaisesta teemasta valitaan yksi kirja luettavaksi vuoden aikana. Kirjat voi poimia valmiilta kirjalistalta, tai lukea jonkin muun teemaan sopivan kirjan. Teokset ovat pääasiassa kertomakirjallisuutta, mutta mukana on myös tietokirjoja ja sarjakuvia.

Useimmissa teemoissa on valittavissa myös e-kirjoja, e-äänikirjoja ja selkokirjoja. Kannattaa siis tarkistaa eri formaattien saatavuus oman kirjastonsa kokoelmista.

Teemoja ja kirjalistoja pääsee selaamaan Kuopion verkkokirjaston Vinkkitorilla. Lukuhaasteen ohjeosiosta on myös mahdollista tulostaa lista kirjavaihtoehdoista sekä lukemisen seuraamista helpottava lomake.

Haastekirjoja vinkataan pitkin vuotta Kuopion kaupunginkirjaston some-kanavissa:

Voit osallistua keskusteluun lukuhaasteen omassa Facebook-ryhmässä: Kuopion kaupunginkirjaston lukuhaaste.

#lueKirjaKuukaudessa
#aikuistenLukuhaaste

Tervetuloa mukaan lukuelämysten pariin!