Kirjoituskilpailu Hämeenlinnan pääkirjaston remontin valmistumisen kunniaksi

Hämeenlinnan pääkirjasto julkistaa pääkirjaston remontin valmistumisen kunniaksi kirjoituskilpailun, jossa on kirjoitusaikaa heinäkuun 2020 loppuun asti.

Sarjoja on kaksi: toinen senioreille ja toinen ei-suomenkielisille, jotka kirjoittavat suomeksi.

Aiheet ovat: 1) Tärkein opetus, jonka elämä on antanut minulle, 2) Kolme elämänohjetta 18-vuotiaalle itsellesi ja 3) Tarinani joka vangitsee kuulijan tai saa hänet nauramaan.

Tekstit voivat olla pituudeltaan 1-5 sivua.

Tarkoitus on tuoda jotakin mukavaa ajateltavaa korona-aikojen eristyneisyyteen. Samalla kirjastoa kiinnostavat kirjoittajat, joilla on elämänkokemusta.

Ei-suomenkieliset myös tarvitsevat harjoitusta suomen kielellä kirjoittamisessa, mihin kilpailu sopii hyvin.

Senioreina kirjoittamaan voivat tulla kaikki, jotka kokevat itsensä senioreiksi, eikä kotikieleltään ei-suomenkielisten sarjassa ole ikärajaa.

Molemmissa sarjoissa palkitaan kolme parasta lahjakortein (100, 75 ja 50 euroa). Kilpailun voittajat julkistetaan Taiteiden yössä 28.8.2020 Hämeenlinnan pääkirjastossa. Kirjasto pidättää oikeuden julkaista tai julkistaa kilpailutekstejä veloituksetta.

Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti tekstiviestillä tai soittamalla. Töitä ei palauteta.

Kilpailutekstin mukaan laitetaan seuraavat tiedot: Nimi, ikä, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Kilpailuteksti laitetaan sähköpostilla sini.kiuas@hameenlinna.fi tai postitetaan osoitteella

Hämeenlinnan pääkirjasto/Kirjoituskilpailu, Lukiokatu 2, 13100 Hämeenlinna.

Lisätiedot: kirjastonhoitaja Sini Kiuas, sini.kiuas@hameenlinna.fi