Kirjastot toteuttamassa ympäristö- ja ilmastotoimintaa nuorille – käytännön oppaat julkaistu

Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeen aikana toteutetuista tapahtumista ja toiminnasta on nyt julkaistu käytännön opas kolmella eri kielellä.

Opas ei ole kaiken kattava, vaan hankekohtainen kokemus siitä, miten erilaista kirjastojen ympäristötoimintaa on kokeiltu ja toteutettu. Haluamme jakaa kokemuksemme, jotta siitä voisi olla apua myös muillekin. Toivomme, että opas antaa suuntaviivoja ja tukea kirjaston ympäristötyön kehittämiseen.

Kirjastot toteuttamassa ympäristö- ja ilmastotoimintaa nuorille – käytännön opas (pdf)

Praktisk handbok för bibliotek som ordnar miljö- och klimatverksamhet för ungdomar (pdf)

Libraries’ role in Environment and Climate activities for young people – a practical guide (pdf)

Uutinen Vihreä kirjasto -sivulla