Kirjastot ja korona -sivu päivitetty

Kirjastot.fi:n etusivulta pääsee kokonaisuuteen Kirjastot ja korona. Sinne on tuotu linkit viranomaissivuihin, joita kirjastoissa työskentelevien kannattaa oman kunnan viestinnän lisäksi seurata. Poikkeusoloissa ajantasaista tietoa tarjoavat valtio ja kunnat kulloisenkin tilanteen toimivaltaisen viranomaisen kautta.

Kirjastot ja korona

Kirjastot.fi keskittyy sisältöihin

Kirjastot.fi tulee koronatilanteessa keskittymään kirjastosisältöihin liittyvien viestien välittämiseen. Mikäli viranomaiset suuntaavat jotain viestiä suoraan kirjastoille, tulemme sen julkaisemaan uutisissa. Myös eri järjestöjen kannanotot kirjastojen tilanteeseen julkaistaan uutisissa.

Uusia palvelusivuja Kirjastot.fi:n piiriin perustetaan vasta kun poikkeustilanne hieman selkiytyy ja on tiedossa, millaisia sisältöjä eri kuntien kulttuuritoimessa tai muualla laadukkaasti ja tekijänoikeuksien mukaisesti tulee asiakkaille tarjolle. Tähän palataan. Nyt kannattaa alan työntekijöiden tilata ilmoitukset ammattikalenterista ja Kirjastot.fi:n uutiset sekä seurata AKE-kirjastojen viestintäkanavia, joissa jaetaan tietoa verkkopalvelun mahdollisuuksista. Kirjastot.fi:n tilaukset voi tehdä Omalta sivulta, joka on käytettävissä kun on luonut tunnukset.

Luonnollisesti jokaisen Kirjastot.fi-palvelun omat viestintäkanavat toimivat toistaiseksi tavalliseen tapaan.

Lisää tietoa tarvittaessa:

Päivi Litmanen-Peitsala