Kirjastot.fi uudistuu – käyttökatko 14.12.2022

Kirjastot.fi, Biblioteken.fi ja Libraries.fi -sivut uudistuvat. Tästä seuraa 14.12. 2022 käyttökatko, joka vaikuttaa myös Kysy kirjastonhoitajalta -palveluun. Pahoittelemme käyttökatkosta aiheutuvaa häiriötä.

Sivustouudistuksessa sisältö ryhmitellään uudelleen. Käyttöliittymä muuttuu saavutettavuussuositusten mukaiseksi ja mobiilikäyttöä helpotetaan.

Uudistuksen yhteydessä myös sähköpostiin tilattavien uutisten ja ilmoitusten ryhmittelyä yksinkertaisetaan ja selkiytetään.

Ammattikalenteri-nimitys poistuu ja tiedotusryhmät selkiytyivät

Ammattikalenteri-termi jää uudistuksen yhteydessä pois käytöstä. Kirjastot.fi:ssä voi edelleen julkaista uutisia ja ilmoituksia, joiden tilaajat saavat viestit sähköpostiinsa. Uudet suomenkieliset ilmoitusryhmät tulevat olemaan:

• Uutiset
  • Ilmoitukset ja kampanjat
  • Koulutus ja seminaarit
  • Avoimet työpaikat

Siirrämme automaattisesti poistuvien uutisryhmien tilaajat Uutiset-tilaajiksi sekä aikaisemman Työvälineet ja valtakunnalliset ilmoitukset -ryhmän tilaajat ryhmään Ilmoitukset ja kampanjat.

Varmista uutisten ja ilmoitusten tilauksesi

Tarkista omat tilauksesi uusien sivujen julkaisun jälkeen. Kirjaudu Kirjastot.fi-tunnuksien avulla sivuston ylälaidassa olevasta Kirjaudu-linkistä ja valitse sen jälkeen Oma sivu. Sieltä näet voimassa olevat tilauksesi.

Tule kirjastoalan viestien tilaajaksi

Mikäli sinulla ei vielä ole Kirjastot.fi-tunnuksia ja voimassa olevia viestitilauksia, pääset tekemään ne rekisteröitymällä Kirjaudu-linkistä. Kun luot tunnukset ja kirjaudut, näet Oma sivu -linkin ylälaidassa. Sen alta löydät tilausmahdollisuuden.