Kiitos kirjasta -palkinnonjakotilaisuus 23.4.

Kirjakauppaliitto ry:n, Libro ry:n ja Suomen kirjastoseuran vuosittain jakama Kiitos kirjasta -tunnustuspalkinto julkistetaan Kirjan ja ruusun päivänä sunnuntaina 23.4. klo 13 Keskuskirjasto Oodissa. Arvostettu palkinto on kirja-alan ammattilaisten valitsema ja se on jaettu ensimmäisen kerran vuonna 1966.

Kirjakauppaliitto ry:n, Libro ry:n ja Suomen kirjastoseuran jakama Kiitos kirjasta -palkinto on tunnustus kirja-alan ammattilaisilta kirjailijalle, jonka edellisenä vuonna Suomessa ilmestynyt kaunokirjallinen tai kaunokirjallisia keinoja käyttävä teos on erityisen inspiroiva ja virikkeitä antava. Tarkoituksena on osoittaa kirjailijakunnalle, minkälaisia teoksia arvostavat ne lukijat, jotka esittelevät työssään kirjallisuutta. Ensimmäinen Kiitos kirjasta -palkinto jaettiin vuonna 1966 ja aiempia palkittuja ovat mm. Anneli Kanto, Selja Ahava  ja Antti Rönkä.

Voittaja palkitaan Kirjan ja ruusun päivänä sunnuntaina 23.4. klo 13 Keskuskirjasto Oodissa, Saarikoski-matolla Kirjataivaassa. Palkintotilaisuus on avoin.