Hämeenlinnan pääkirjasto muuttaa peruskorjauksen vuoksi toisiin tiloihin

Hämeenlinnan pääkirjasto peruskorjataan vuosien 2018-2020 välisenä aikana. Lukiokadulla sijaitseva kirjastorakennus suljetaan muuton vuoksi  lauantaina 1.9.2018. Noin kaksi vuotta kestävän peruskorjauksen aikana uusitaan viemäröinti, vesijohdot, sähkötyöt ja muu talotekniikka. Myös kalustus uusitaan. Rakennus on valmistunut vuonna 1983 eikä sitä ole sen jälkeen remontoitu.

Pääkirjasto siirtyy peruskorjauksen ajaksi Wetteri-rakennukseen (Wetterhoffinkatu 2) linja-autoaseman kupeeseen. Wetterille tulee noin 80 000 niteen kokoelma. Osa kirjastopalveluista on käytössä Wetterillä jo maanantaista 3.9. alkaen. Tällöin siellä voi lukea sanoma- ja aikakauslehtiä, palauttaa aineistoa ja noutaa saapuneita varauksia. Kaikki kirjastopalvelut ovat asiakkaiden käytössä marraskuun alusta lähtien.

Hämeenlinnan pääkirjaston muutosta ja peruskorjauksesta löytyy lisätietoja Vanamo verkkokirjastosta. (vanamokirjastot.fi)