Haikeat jäähyväiset Toenperälle

Joroisten ja Rantasalmen kirjastot jatkavat toimintaansa 1.1.2023 alkaen itsenäisinä kunnankirjastoina ja Toenperän kirjastokimppa loppuu tämän vuoden viimeisenä päivänä.

Asiakkaille muutos ei aiheuta toimenpiteitä. Arki kirjastossa jatkuu entisellään, ja myös aluekirjastoauto Jasso Toenperä jatkaa tutuilla reiteillään. Joroisten ja Rantasalmen kirjastot ovat jatkossakin osa Lumme-kirjastokimppaa.

Toenperän kirjaston kotisivu toenpera.fi lakkaa toimimasta 31.12.2022 ja tiedot löytyvät jatkossa Joroisten ja Rantasalmen kuntien kotisivulta. Toenperän Facebook-sivu on tammikuusta eteenpäin Rantasalmen kirjaston käytössä.

Toenperän kirjasto palveli Joroisissa, Juvalla ja Rantasalmella vuodesta 2008 alkaen. Juvan kunta erosi Toenperästä vuoden 2021 alusta.