Englanninkieliset kirjastouutiset aloittavat Libraries.fi:ssä

Libraries.fi-sivustolla on avattu uusi uutisosio, jossa julkaistaan lyhyitä englanninkielisiä uutisia suomalaisista kirjastoista, ennen kaikkea yleisistä kirjastoista. News-palstalla julkaistavat uutiset ovat tiivistelmiä suomenkielisten uutislähteiden sisällöistä sekä tiedotteista, ja ne ovat ensisijaisesti suunnattu kansainväliselle kirjastoyleisölle.

News-osion tavoitteena on parantaa suomalaisen kirjastokentän tunnettuutta ulkomailla, ja tarjota kansainvälisille kollegoille ajankohtaista tietoa Suomen kirjastomaailman tapahtumista.

News-osio löytyy Libraries.fi:n etusivulta ja uutiset tallentuvat osion uutisarkistoon. Kaikkia sivuilla julkaistuja uutisia voi vapaasti käyttää kirjastojen omassa viestinnässä.

Uusia juttuja levitetään myös Libraries.fi:n sosiaalisen median kanavilla Twitterissä ja Facebookissa,

Lisätietoja antaa ja uutisvinkkejä ottaa vastaan Antti Sauli: antti.sauli@hel.fi .