Digikirjastokortti käyttöön Hämeenlinnan kirjastoissa

Hämeenlinnassa on otettu käyttöön digikirjastokortti, joka kulkee kätevästi mukana puhelimessa. Sähköinen kirjastokortti on osa Hämeenlinnan kaupungin Hämeenlinna taskussa -mobiilisovelluksen palvelua. Sovellus on maksuton ja se ladataan Google Play-sovelluskaupasta. Toistaiseksi sovellus toimii vain Android-laitteissa.

Kaikissa Hämeenlinnan kirjastoissa on lainausautomaatti, jolla voi käyttää myös digikirjastokorttia. Lisäksi se käy myös Hämeenlinnan kirjastojen ja kirjastoautojen asiakaspalvelussa.

Kaikille asiakkaille tehdään edelleen myös perinteinen kirjastokortti. Digikirjastokortti ei toimi omatoimikirjastoissa kulkukorttina.

Digikirjastokortin lisäksi Hämeenlinna taskussa -sovelluksessa käyttäjä näkee kaupungin bussiaikataulut sekä Hämeenlinnan tapahtumat ja tiedotteet.

Hämeenlinna taskussa -sovellus on kehitetty Hämeenlinnan kaupungin ja Hämeen ammattikorkeakoulun yhteistyönä.