Äänestä Varjo-Runeberg 2020 -voittaja!

Porvoon kaupunginkirjasto, sanomalehti Uusimaa ja Suomalainen kirjakauppa järjestävät yhdessä jälleen jo legendaariseksi muodostuneen, leikkimielisen Varjo-Runeberg-äänestyksen. Etsinnässä on yleisön suosikki Runeberg-kirjallisuuspalkintoa tavoittelevien ehdokkaiden joukosta. Äänestäjillä on mahdollisuus osallistua arvontaan, jossa palkintoina on mm. kaikki ehdolla olevat kirjat.

Runeberg-kirjallisuuspalkintoa 2020 tavoittelevat tänä vuonna Ralf Andtbacka: Potsdamer Platz. En dikt., Malin Kivelä: Hjärtat/Sydän (suom. Laura Jänisniemi), Laura Laakso: Mrs. Milkyway, Maija Muinonen: sexdeathbabies, Meiju Niskala: Sata kirjettä kuolleelle äidille, Pirkko Saisio: Epäröintejä – tunnustuksia rakkaudesta, kirjoittamisesta ja esiintymisestä, Aki Salmela: Eläimen varjo sekä Antti Salminen: Mir.

Äänestys netissä www.uusimaa.fi/varjoruneberg  on voimassa 31.1.2020 asti. Varjo-Runeberg-voittaja selviää samana päivänä kuin virallisen Runeberg-palkinnon voittaja, eli Runebergin päivänä 5. helmikuuta, jolloin voittajaa haastatellaan myös Porvoon pääkirjastossa. Voittajan valitsee kolmihenkinen valitsijaraati, johon tänä vuonna kuuluvat kirjailija Marjo Heiskanen, kriitikko, kulttuuritoimittaja Siskotuulikki Toljonen sekä FT, kirjallisuudentutkija Veli-Matti Pynttäri.