YSAsta ja Allärsista YSOon - mikä kuvailussa muuttuu vai muuttuuko mikään? -koulutustilaisuus

YSAsta ja Allärsistä YSOn käyttöön siirtyminen on pitkään ollut puheena niin kirjastokentällä kuin laajemminkin. Finto-palvelu ja Sisällönkuvailun asiantuntijaryhmä järjestävät yhdessä siirtymästä koulutustilaisuuden ma 21.5. klo 9:30-12:00 otsikolla "YSAsta ja Allärsista YSOon - mikä kuvailussa muuttuu vai muuttuuko mikään?" Tilaisuus pidetään Kansalliskirjaston auditoriossa (Yliopistonkatu 1, 2. krs). Koulutuksessa aiheen kimppuun käydään aiempaa konkreettisemmin, kerrotaan lähitulevaisuuden suunnitelmista sekä valotetaan sitä, mikä kuvailijan arjessa muuttuu - vai muuttuuko mikään. Tapahtumaan on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä (Adobe Connect Pro). Ohjelma alkaa 9:30 ja sitä ennen on kahvitarjoilu 9:00-9:30.

Tilaisuuden aiheisiin lukeutuvat siirtymän aikataulu ja tekniset kysymykset, YSOn monikielisyys ja LCSH-linkitys, Melindassa tehtävä konversio sekä YSO-paikat-ontologia.

Koulutustilaisuuden sivut löytyvät Kansalliskirjaston asiakaswikistä: https://www.kiwi.fi/pages/viewpage.action?pageId=93194833

Lisäämme sivulle tarkan ohjelman, ilmoittautumislinkin sekä etäosallistumisohjeet lähempänä tapahtuman ajankohtaa. Tästä tiedotetaan erikseen.

Lisätiedot ja yhteydenotot: finto-posti@helsinki.fi

Hashtag: #ysall2yso