Vuoden yleinen kirjasto -palkinto haussa

IFLA:n Public Library Section julistaa haettavaksi jälleen Vuoden paras yleinen kirjasto -palkinnon. Kirjaston tulee olla joko uusi tai remontoitu kohteeseen, jota ei ennen ole käytetty kirjastona. Osallistua voivat niin pienet kuin suuretkin kirjastot. Palkintosumma 5000 USD tulee suoraan kirjastolle ja sen sponsoroi Systematic.  Valinnan kriteereitä ovat  mm. kirjaston osallistuminen digitaaliseen kehitykseen, paikalliseen kulttuuriin osallistuminen, asukkaiden ja yhteisön toiveisiin vastaaminen sekä kestävä kehitys. Kirjaston tulee olla valmistunut ajalla  1.1.2015-31.12.2017.

Palkinnon saajia ovat olleet mm. DOKK1 (2016) ja Tukholman Kistan lähikirjasto (2015). Suomesta ei ole aiemmin osallistuttu kilpailuun, vaikka hyviä ehdokkaita varmasti löytyisi.  Voittaja julistetaan Malesian  Kuala Lumpurissa IFLA:n vuotuisessa konferenssissa elokuussa.

Hakuaika 1.3.-15.5.2018.  Lisätietoja https://systematic.com/library-learning/awards/public-library-of-the-year/

Suomessa lisätietoja antaa Pirkko Lindberg,  etunimi.sukunimi@tampere.fi