Uusi Kalvolan kirjasto avautuu 1.9. Hämeenlinnassa

Kalvolan uusi kirjasto aukeaa perjantaina 1.9. Hämeenlinnassa. Kirjasto sijaitsee hyvinvointikeskus Sauvolassa Iittalan keskustassa. Kalvolan vanha kirjasto Iittalan Lasimäellä sulkeutui kesäkuussa. ”On hienoa, että pääsemme uusiin valoisiin tiloihin keskelle kylää”, sanoo Kalvolan kirjaston kirjastonhoitaja Ulla Hämäläinen-Pelli.

Uuteen kirjastoon tulee noin 8000 niteen kokoelma ja parikymmentä sanoma- ja aikakauslehteä. Alueen asukkaat voivat vaikuttaa siihen, mitä lehtiä kirjastoon tilataan jatkossa. Kirjastossa on nyt esillä runsaasti kiinnostavaa ja tuoretta aineistoa eri-ikäisille kirjastonkäyttäjille.

Kirjastolla on huomattavasti aikaisempaa pidemmät aukioloajat. Asiakaspalvelua on arkisin kuusi tuntia päivässä, minkä lisäksi kirjastoa voi käyttää itsepalvelulla joka päivä klo 7-21. Kirjastossa ja muualla hyvinvointikeskuksen tiloissa järjestetään erilaisia tapahtumia eri-ikäisille kuntalaisille.

”Hyvinvointikeskuksessa on saman katon alla kirjaston lisäksi monia hyvinvointia lisääviä palveluja ja toivon mukaan siitä tulee iittalalaisten olohuone, jossa on monenlaista toimintaa. Se lisää yhteisöllisyyttä kylässämme”, uskoo Ulla Hämäläinen-Pelli.

Kalvolan kirjaston avajaisia vietetään pe 1.9. klo 10-16 hyvinvointikeskus Sauvolassa (Sauvalanaukio 4). Tervetuloa!

Lisätietoja: Hämeenlinnan kaupunginkirjaston palvelupäällikkö Irmeli Isokivijärvi p. (03) 621 3632, irmeli.isokivijarvi@hameenlinna.fi