Tapahtumatila Laituri avataan Oulun pääkirjastoon

Ikkuna oululaiseen osaamiseen - Laituri kutsuu viettämään aikaa uudenlaisten elämysten pariin

Laituri on uusi tapahtuma- ja näyttelytila, joka yhdistää elävän kulttuurin, kirjastopalvelut ja yritysmaailman kiinnostavalla tavalla.

Oulun kaupunginkirjastoon Torinrantaan avataan uusi tapahtumatila Laituri 12.2.2018. Tilassa toteutetaan aivan uudenlainen konsepti, jossa yhdistyvät kulttuuri-, kirjasto- ja yritysmaailma.

Erilaisia tapahtumia kaikenikäisille toteuttavat Oulun kaupunginkirjasto ja BusinessOulu yhteistyökumppaneineen. Tarkemmat tapahtumatiedot löytyvät kirjaston kotisivuilta: www.ouka.fi/oulu/kirjasto/laituri

Tapahtumatilan lisäksi Laituri on rento oleskelupaikka asiakkaille ja esimerkiksi lapsiperheille.

Kaikille avoimessa Laiturissa on erilaisia näyttelytiloja. Pitkäaikaisnäyttelynä on elementtejä Valveen sanataidekoulun palkitusta Saareen-näyttelystä. Laiturin seinällä on paikka ripustettaville, vaihtuville taidenäyttelyille. Ensimmäisenä näyttelynä aloittaa ProAgrian näyttely Maaseudun puolesta 190 vuotta.

Uutuutena tilassa on vaihtuvat yritysnäyttelyt. Kuntalaiset, asiakkaat, yhteistyökumppanit ja muut toimijat pääsevät tutustumaan alueen yritysten uusimpiin teknologiasaavutuksiin erilaisten tuote- ja palveluesittelyiden muodossa. Tarkoitus on esitellä yritysten osaamista ja ratkaisuja havainnollisesti ja houkuttavasti, sekä Oulun kaupunkia innovatiivisena, kilpailukykyisenä ja kehittyvänä alueena.

Koko kevään ajan tuotekehityksen tuloksia esittelevät: 9solutions, SEP Solution/Onnicare, Mediracer, Medanets, Neurosonic, Kipuwex, Weela ja Spektikor.

Laituri ja sitä aiempi kokeilupiste ovat osa Avoin osallisuus ja asiakkuus -osahanketta, joka kuuluu 6Aika-hankkeeseen.