Oulun kaupunginkirjaston verkkosivut ovat uudistuneet

Oulun kaupunginkirjaston verkkosivuja osoitteessa www.ouka.fi/kirjasto on uudistettu.

Sivu-uudistuksen tärkeänä tavoitteena on helpottaa sivujen käyttöä. Uudet sivut avautuvat paremmin erikokoisilla näytöillä, ja sisältö on helpommin luettavissa esimerkiksi mobiililaitteilla.

Tiedon löytämistä on pyritty helpottamaan ryhmittelemällä palvelut selkeämpiin kokonaisuuksiin. Myös sivujen ulkoasua on uudistettu.

Englanninkieliset sivut uudistuvat kesäkuun aikana.

Verkkokirjasto uudistuu syksyllä

OUTI-kirjastoissa otetaan käyttöön kansallinen Finna-verkkokirjasto syksyn aikana. Uusilta OUTIFinna-sivuilta tulevat löytymään OUTI-kirjastojen yhteystiedot ja aukioloajat, kirjastojen käyttösäännöt, lukuvinkkejä ja tietoja eri kirjastojen tapahtumista.

Kirjaston verkkosivut ovat osa kaupungin sivustoa

Oulun kaupungin yhteiset verkkosivut osoitteessa www.ouka.fi uudistuivat jo aiemmin keväällä.

Oulun kaupungin verkkosivujen päätehtävänä on kertoa kaupungin palveluista kaupunkilaisille.

Uusilla sivuilla kaupungin tarjoamat palvelut on ryhmitelty kuuden otsikon alle uuteen päävalikkoon, joka sijoittuu sivujen yläosaan. Kirjasto löytyy otsikon vapaa-aika alta. OUTI-verkkokirjastoon pääset myös etusivun oikopolusta.

Tiivistetyn päävalikon kautta kuntalaisten toivotaan löytävän keskeiset palvelut entistä helpommin.

Sisältöjen ja sivustojen uudistukset jatkuvat kesän ja syksyn aikana.

Uudistuksen etenemisestä vastaavat Oulun kaupungin viestintä ja tietohallinto. Ouka.fi-sivuston teknisestä toteutuksesta vastaa Solita Oy.

Ouka.fi-verkkosivustolla on kuukausittain noin 320 000 eri kävijää. Kaupungin etusivua osoitteessa www.ouka.fi katsellaan noin 160 000 kertaa kuukaudessa. Kirjaston sivuilla vieraillaan yli 50 000 kertaa kuukaudessa.

Korjattavaa tai kehitettävää

Verkkosivuston muutostyö on voinut aiheuttaa sivuston toimintaan häiriöitä, esimerkiksi katkenneita linkkejä.

Pyydämme ilmoittamaan häiriöistä ja kehitystoiveista palautelomakkeella.

Lisätiedot:

tiedottaja Laura Paloheimo