Mikkelin kaupunginkirjaston nimi muuttuu Mikkelin seutukirjastoksi

Mikkelin kaupunginkirjasto - Etelä-Savon maakuntakirjasto on 1.1.2018 alkaen Mikkelin seutukirjasto. Olemme toimineet seudullisesti jo yli 15 vuotta, mutta tässä murroskohdassa, jossa kirjaston nimi täytyi muuttaa, päätimme ottaa seudullisuuden myös nimeemme.

Mikkelin kaupunki tuottaa yhteistyösopimuksen perusteella kirjastopalvelut myös kolmeen naapurikuntaansa: Hirvensalmelle, Pertunmaalle ja Puumalaan.

Vuoden alusta Mikkelissä lakkaa kirjastopalvelut-tulosalue. Jatkossa kirjasto muodostaa yhdessä kansalaisopiston ja osallisuusyksikön kanssa elinikäisen oppimisen ja osallisuuden tulosalueen. Uusi organisaatio vahvistaa yhteistyötä ja antaa kirjastolle uusia eväitä demokratian edistämiseen. Nykyinen kirjastotoimenjohtaja Virpi Launonen toimii tulosalueen johtajana vuoden alusta alkaen.