Helsingin kirjastopalvelujen johtajaksi 24 pätevää hakijaa

Helsingin kaupungin kirjastopalvelujen johtajan virkaa haki määräaikaan mennessä 30 henkilöä, joista 24 on tehtävään päteviä. Tehtävään haettiin verkottumistaitoista henkilöä, jolla on laaja näkemys kirjastoalasta, kirjaston tehtävästä ja tulevaisuudesta. Virka oli haettavissa 8. – 27.3.2017., ja se täytetään 1.6. alkaen.

Kirjastopalvelujen johtajan tehtävään kuuluvat kirjastotoimen kokonaisvaltainen johtaminen ja kehittäminen, kaupungin sisäisten kumppanuuksien ja sidosryhmäyhteistyön hoitaminen sekä vastuu pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteistyöstä.

Lisäksi johtaja vastaa valtakunnallisen kehittämistehtävän hoitamisesta, mikä merkitsee tiivistyvää kirjasto- ja kirja-alan yhteistyötä. Vastuualueeseen kuuluvat lisäksi kansainvälisen yhteistyön edistäminen sekä kirjaston yhteisökuvan vahvistaminen ja markkinointi.

Paikkaa hakeneista 24 pätevästä henkilöstä kaksi ei halunnut nimeään julkiseksi. Haastatteluun on kutsuttu seitsemän hakijaa ja ne pidetään 3.-4.4.2017. Haastattelijat ovat kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialan johtaja Tommi Laitio, kulttuurijohtajaksi siirtyvä nykyinen kirjastotoimen johtaja Tuula Haavisto ja kirjaston henkilöstöpäällikkö Kaija Toppari.

Hakijat:

Aunio, Tomi