Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan kirjastojen tietojärjestelmä vaihtuu

Vanamo-kirjastojen eli Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan kirjastojärjestelmä vaihtuu. Mikromarc-kirjastojärjestelmä otetaan käyttöön maanantaina 30.10.2017. Mikromarcin toimittaja Suomessa on Open Library Solutions Finland Oy. Uusi verkkokirjasto avataan marraskuun alkupuolella.

Vanamo-kirjastoissa nykyinen Origo-kirjastojärjestelmä on ollut käytössä vuodesta 2001 alkaen. Sitä ei enää kehitetä ja tästä syystä kirjastojärjestelmän vaihtaminen on välttämätöntä.

Järjestelmänvaihdon vuoksi 13.-29.10.2017 Vanamo-kirjastoista ei voi lainata, uusia, varata eikä etsiä aineistoa verkkokirjastosta. Myös lähettävässä kaukopalvelussa on tällöin katkos. Hämeenlinnassa ja Hattulassa vastaanottava kaukopalvelu toimii kuitenkin normaalisti koko järjestelmävaihdon ajan.

Hämeenlinnan pääkirjasto on käyttökatkosta huolimatta avoinna normaaleina aukioloaikoina, lähikirjastot supistetusti. Janakkalan pääkirjaston lehtilukusali on avoinna normaalisti, muuten kirjasto on suljettu. Janakkalan Tervakosken kirjasto on avoinna vain omatoimisesti. Hattulan kirjastossa on supistetut aukioloajat. Kaikki kirjastoautot ovat poissa liikenteestä.

Aineistoa voi kirjastoissa käyttää paikan päällä, tietokoneet ja e-aineistopalvelut ovat käytössä. Palautuksia voi jättää kirjastoihin tai palautusluukkuihin. Hämeenlinnassa saapuneet varaukset voi noutaa asiakaspalvelusta myös katkon aikana.

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston tiedote