Kirjastolevy julkaistaan 8.2. – saatavana vain kirjastoista

Kirjastolevyä saa vain kirjastoista

Tamperelaisten musiikkikirjastoammattilaiset ovat vetäneet pitkään aivan erityistä musiikkiyllätystä, ja valmista on tullut. Kirjastolevy julkaistaan Lainan päivänä 8. helmikuuta 2017.

Kirjastolevyn idea on ainutkertainen: levy tulee ainoastaan lainattavaksi kirjastoista. Levyä ei voi ostaa eikä sen kappaleita voi kuunnella suoratoistopalveluiden kautta. Levyn kappaleet ovat aiemmin julkaisemattomia.

Juliste- ja infotelkkarikuvat löytyvät Materiaalipankista.

Levy julkaistaan osana Pirkanmaan kirjastojen musiikkiprojektia Kirjastosta kajahtaa: uutta otetta Pirkanmaan kirjastojen musiikkitoimintaan, ja kirjastot voivat hankkia sitä kokoelmiinsa valtakunnallisesti.

Biisilista koostuu kotimaisten artistien uusista kappaleista. Mukana ovat muun muassa Jarkko Martikainen & Luotetut miehetMatti Johannes KoivuMaritta Kuula & Janne LastumäkiSamae Koskinen ja Jukka Nousiainen. Levy on musiikkiammattilaisten hatunnosto musiikkikirjastoille: niin muusikot kuin levyn tamperelaiset tuottajat Jarno Alho ja Nike Sarapohja ovat osallistuneet levyntekoon pro bono -periaatteella.

– Kirjastolevy on tehty pitkälti talkoovoimin useiden yhteistyökumppaneiden kanssa, ja siinä kiteytyvät yhteen fyysiseen levyyn niin taide, yhteisöllisyys, kirjastonkäytön ilmaisuus kuin kirjastoaineiston yllätyksellisyyskin. Kirjastot ovat paikkoja, joissa taiteilijat ja heidän yleisönsä löytävät helposti toisensa, musiikkiprojektin kirjastonhoitaja Juhani Koivisto sanoo.

Kirjastolevyn kansilehdille on koottu levyllä esiintyvien muusikoiden kirjastomuistoja. Kannet on suunnitellut sarjakuvataiteilija Tommi Musturi.

Kiertueelle Pirkanmaalla

Kirjastolevy julkistetaan Lainan päivänä 8.2.2017 Tampereen kaupunginkirjaston pääkirjasto Metsossa. Julkistustilaisuudessa esiintyy Maritta Kuula & Janne Lastumäki. Julkistuksen jälkeen Kirjastolevy lähtee kiertueelle muihin Pirkanmaan kirjastoihin. Kussakin kirjastossa esiintyy eri artisti.

Kirjastolevy-kiertueen tarkka aikataulu julkaistaan PIKI-verkkokirjaston sivuilla osoitteessa www.piki.fi.

Kirjastolevy
1. Vaeltava Vitsaus: Saanko kävelyttää sun hauvaa
2. Faarao Pirttikangas & Kuhmalahden Nubialaiset: Koti-idoli
3. Jarkko Martikainen ja Luotetut miehet: Suksilla kuuhun
4. Matti Johannes Koivu: Kun laulat muiden lauluja
5. Samanna: Vakavanaamainen mies
6. Pekko Käppi & K:H:H:L: Veljensurmaajat
7. Maritta Kuula ja Janne Lastumäki: Harmaat sisaret
8. Samae Koskinen: Linssikeitto
9. Sur-rur: Vanha kunnon kivi
10. U.F. Ojala: Kierto radalla
11. Jukka Nousiainen: Hyllyjen välissä rock ´n´ roll
12. Itä-Hollola Installaatio: Päiväkodintäti-rock
13. The Sultans: Music Dept. Stew

Julkaisija: Pirkanmaan kirjastot (PIKI)
Yhteistyössä: Tampereen kaupunginkirjasto
Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut
Levyn vastaava tuottaja: Jarno Alho
Levyn tekstisisällön tuottaja: Nike Sarapohja
PIKI-musiikkiprojekti: Juhani Koivisto
Kannet: Tommi Musturi
Masterointi: Jarno Alho
Jakelija: BTJ Finland Oy

Kirjastolevy Facebook
Soundi Tulossa albumi, joka löytyy vain kirjastosta

Kirjastolevy julkaistaan Lainan päivänä 8. helmikuuta 2017.