Kirjastoalan perusteos 'Maagisessa paikassa – musiikkikirjastojen tuntematon tulevaisuus' julkaistu verkossa

Verkossa pdf-versiona • printtipainos varattavissa kirjastoista

Musiikkikirjastoyhdistyksen julkaisema kirja Maagisessa paikassa – musiikkikirjastojen tuntematon tulevaisuus (pdf) on luettavissa verkossa. Verkkojulkaisun aukeamanäkymän saa lataamalla saavutettavan pdf-tiedoston ensin omalle koneelle (Mac-käyttäjillä sovellus Kirjat).

Printtipainos on varattavissa kirjastoista ympäri Suomen. Alun perin kesällä 2021 julkaistu kirja on loppuunmyyty jakelijalta, mutta viimeisiä kappaleita voi tiedustella Sammakon kirjakaupasta.

Ulkoasun ja taiton on tehnyt Pauliina Mäkelä. Suomen kirjastosäätiö on tukenut kirjan julkaisua.

Maagisessa paikassa sisältää 34 musiikkikirjastoihin kytkeytyvää artikkelia, kirjoittajina eri näkökulmista kirjastoalaa katsovia asiakkaita sekä kulttuurialan vaikuttajia ja musiikkikirjastotyön ammattilaisia. Kirjan ovat toimittaneet Lassi Kokkonen, Tuomas Pelttari, Jean Ramsay ja Ilari Reuhkala.

Maagisessa paikassa – musiikkikirjastojen tuntematon tulevaisuus. Ulkoasu: Pauliina Mäkelä

247-sivuinen kirja Maagisessa paikassa on jaettu Alkusanojen jälkeen viiteen lukuun:

• Historiaa ja nykyaikaa
• Asiakaskokemuksia ja puheenvuoroja