Monikielisen "Kirjasto on kaverisi" -kirjasen julkaisutilaisuus

Tervetuloa Kirjasto on kaverisi -kirjasen julkaisutilaisuuteen 26.2.2020, klo 13-14, Malmitalolle Helsinkiin.

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä.

Vieraskielisille lapsille on vain vähän tarjolla kirjaston esittelymateriaalia heidän omilla äidinkielillään. Kirjasto on kaverisi -kirjanen on nyt käännetty neljälletoista Suomessa harvinaisemmin puhutulle kielelle, mm. arabia, somali, persia/farsi, kurdi ja albania. Näiden lisäksi kirjasesta on painettu pienet määrät suomen-, ruotsin- ja englanninkielisiä versioita esittelytarkoituksiin.

Tunnettu lastenkirjakuvittaja Christel Rönns on tehnyt kuvituksen kirjaseen, joka pohjautuu Oulun kaupunginkirjaston tuottamaan samannimiseen suomenkieliseen versioon. Hauska kirjastokettu kertoo lapsille kirjastosta, kirjoista ja kirjastokortista heidän omalla kielellään.

Projektin on rahoittanut Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Osallistujilla on samassa yhteydessä mahdollisuus tutustua Leikin 100 kieltä ja tarinaa -tapahtumaan, jossa esitellään toimintamalleja kielitietoiseen varhaiskasvatukseen.

Aika: keskiviikko 26.2.2020, klo 13-14.
aikka: Malmitalo, Ala-Malmin tori 1, 00700 Helsinki

Lisätietoja: monikielinen.kirjasto@hel.fi