Suomen kirjastoseuran työryhmät 2011

Suomen kirjastoseuran kirjastoautotyöryhmän ja kirjastoautostandardityöryhmän puheenjohtaja(t) ja jäsenet on perinteisesti valittu joka toinen vuosi järjestettävillä kirjastoautopäivillä. Haminan kirjastoautopäivillä 2009 molempien ryhmien puheenjohtajaksi valittiin Kalle Varila Turusta. Kirjastoautotyöryhmän jäseniksi valittiin Gisela Eckert Vantaalta, Heli Itkonen-Vesa Joensuusta, Juha Manninen Turusta ja Kaisa Mikkola Oulusta, kirjastoautostandardityöryhmän jäseniksi puolestaan Riitta Louhisola Kirkkonummelta, Pirjo Maunula Lopelta, Seppo Monto Jyväskylästä ja Jorma Sormunen Rantasalmelta.

Turun kirjastoautopäivillä valitaan uudet työryhmät. Tämä tapahtuu hotelli Radisson Blu Marinan kongressitilassa lauantaina 13. elokuuta 2011 klo 13.00 – 13.30 (suomeksi). Kokoukseen saavat osallistua kaikki kirjastoautopäivien osallistujat. Työryhmien jäseniltä vaaditaan luonnollisesti Suomen kirjastoseuran jäsenyys. Jäseneksi voi myös liittyä vasta valinnan jälkeen.

Kalle Varila on sitä mieltä, että kolme kautta, eli kuusi vuotta, puheenjohtajana on vallan riittävä määrä yhdelle ihmiselle. Niinpä molemmille työryhmille valitaan Turussa uusi puheenjohtaja. Kaisa Mikkola ja Riitta Louhisola luopuvat myös jäsenyydestään.

Haluamme nyt avata keskustelun tästä asiasta foorumillamme, jotta homma saadaan avoimesti ja tyylikkäästi päätökseen Turussa 13.8.2011 – ja toivomme keskustelijoiden käyttävän omia nimiään näin tärkeässä asiassa. Kirjastoautotyöryhmä ehdottaa uudeksi puheenjohtajaksi Heli Itkonen-Vesaa Joensuusta. Hän ei ole halukas toimimaan standardiryhmän vetäjänä. Haussa on siis innokkaita ja innovatiivisia ihmisiä miettimään kirjastoautotoiminnan tulevaisuutta ja kirjastoautostandardin ajantasaisuutta.

Kirjastoautopäivillä on myös päätetty seuraavien päivien pitopaikkakunta. Missä siis pidetään kirjastoautopäivät 2013?

Suomen kirjastoseuran

kirjastoautotyöryhmä