Tuusulassa uusi kirjastoauto

Tuusulan kirjastoauto Lukijan Onni on 15 vuoden uran jälkeen jäänyt ansaitulle eläkkeelle, ja kunnankirjastoon hankittu uusi kirjastoauto saapui Tuusulaan viikolla 7. Aikataulun mukainen liikenne uudella autolla alkaa maanantaina 29.2. Kirjastoauton palveluissa on tauko 15.-28.2. välisenä aikana.

DAF-merkkinen, kuorma-autopohjainen kirjastoauto on valmistettu Seinäjoella Conlog Oy:n koritehtaalla. Auton ulkoasun on suunnitellut Jouni Väänänen Skye Designista.

Uusi kirjastoauto on monitoimiauto, joka mahdollistaa erilaisten ryhmien toiminnan kuten elokuvaesitykset, kulttuuri- ja nuorisotapahtumat, satu- ja taaperotunnit ja konsolipelitapahtumat. Autossa on muun muassa ilmastointi, asiakastietokone, dataprojektori ja audiojärjestelmä. Invanostin ja tasainen, entistä suurempi lattiatila parantavat auton esteettömyyttä.

Ehdota nimeä uudelle kirjastoautolle!

Uusi kirjastoauto tarvitsee nimen. Kirjasto järjestää nimikilpailun uudelle kirjastoautolle 17.2.-14.3. välisenä aikana. Nimikilpailuun voi osallistua kirjaston nettisivuilla ja kaikissa Tuusulan kirjastoissa. Voittajaehdotuksen tehnyt palkitaan.

Kaikkien osallistujien kesken arvotaan palkinto. Kirjastoauton nimeä voi ehdottaa myös anonyymisti. Nimen valitsee Tuusulan kulttuurilautakunnan valitsema nimiraati. Kirjaston henkilökunta ja nimiraadin jäsenet eivät voi osallistua kilpailuun.

Kirjastoauton nimi julkistetaan PopUp! Tuusula -tapahtumassa Hyrylässä 16.4.2016.

Lisätietoja: vt. kirjastotoimenjohtaja Inkeri Hakulinen, 0403143442, inkeri.hakulinen(at)tuusula.fi