Avoimia työpaikkoja

Projektityöntekijä: Kirjastopedagogi (50 %)

Jos pidät työskentelystä seniorien parissa, olet myönteinen ja itseohjautuva ja osaat rakentaa verkostoja, voit olla hakemamme henkilö!

Mustasaaren kirjasto johtaa kaksikielistä, pedagogista hanketta Läsupplevelser för livet - Elämänmittaisia lukuelämyksiä. Hankkeessa kehitetään tapoja helpottaa, ylläpitää ja luoda mahdollisuuksia lukuelämyksiin ikään katsomatta. Painopisteenä ovat seniorit, niin kirjastossa käymään pystyvät kuin he, joilla sitä mahdollisuutta ei ole. Hankkeessa kehitetään myös lähisairaalalle ja asumisyksiköille annettavia palveluja. Haemme innostunutta kirjastopedagogia osa-aikaiseen (50 %) työhön ajaksi 2.1.2023-30.6.2023 auttamaan hankkeen toteuttamisessa.

Hankkeen tavoitteena on nostaa senioreille tarjottavan palvelun tasoa ja lisätä hyvinvointia ja turvallisuutta. Kirjasto tarjoaa pedagogisesti suunniteltua palvelua kahdella kielellä senioreille, palveluasumisyksiköille ja jatkossa myös muille ryhmille, jotka voivat hyötyä siitä. Kirjastopedagogi pitää senioreille lukutuokioita ja kirjavinkkausta sekä suomeksi että ruotsiksi, osallistuu senioreille suunnattujen kirjastopalvelujen markkinointiin ja kehittämiseen, hakee yhteistyökumppaneita ja verkottuu paikallisten yhdistysten ja organisaatioiden kanssa.

Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto ja suomen ja ruotsin kielen hyvät suulliset ja kirjalliset taidot. Edellytämme hyvää kirjallisuuden tuntemusta. Suurin painoarvo on henkilökohtaisilla ominaisuuksilla, kuten hyvät viestintätaidot, pedagoginen lähestymistapa, aloitteellisuus, luovuus ja hyvät yhteistyötaidot. Ansioksi katsotaan kirjastotietous, kokemus hanketyöstä, ohjaamisesta tai lukemisen edistämispanostuksista sekä muu kielitaito.

Työskentelet Mustasaaren pääkirjastossa Sepänkylässä, mutta työsi sisältää yhteistyötä eri puolilla kuntaa, joten edellytämme oman auton käyttömahdollisuutta. Työaika on 18 tuntia / viikko. Palkkaus määräytyy KVTES:n mukaan.

Kaupunki
Mustasaari