Muista nämä!

16.4. Erten etävinkit: Esittelyssä Mysteerijuna, Kirsi Kunnas 100- juhlavuosi ja kesän lukukampanjat

OHJELMA 16.4. klo 9.30–11.00

klo 9.309.50 Koodaamisen logiikkaa voi oppia seikkailupelin avulla. Esittelyssä Ylen Mysteerijuna
Anna-Leena Lappalainen, Yle Oppimisen tuottaja

Ohjelmoinnillista ajattelua tarvitaan tulevaisuuden työelämässä. Kynnystä koodaamiseen voi madaltaa johdattamalla nuoret koodin maailmaan innostavan seikkailupelin keinoin. Tule kuulemaan, millainen on Ylen uusi Mysteerijuna-pakopeli.

klo 9.5010.00 Keskustelua ja kysymyksiä

klo 10.0010.30 Kirsi Kunnas 100 - lukuilon juhlavuosi
Maarit Mäkinen, projektipäällikkö, Kulttuurikeskus PiiPoo

Projektipäällikkö Maarit Mäkinen esittelee Kirsi Kunnas 100 -juhlavuoden sisältöä ja jaettavia materiaaleja. Tervetuloa mukaan Runovallankumoukseen!

klo 10.3010.40 Keskustelua ja kysymyksiä

klo 10.40–11.00 Kirjastojen kesän lukukampanjat 2024
Emilia Koski, Seinäjoen erityistehtävä

Emilia Koski esittelee kirjastojen kesän 2024 lukukampanjat lapsille ja nuorille, sekä antaa vinkkejä kampanjoiden markkinointiin ja toteutukseen.

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Webinaari tallennetaan ja linkki tallenteeseen lähetetään kaikille tapahtumapäivään mennessä ilmoittautuneille. Tallenne on katsottavissa 12 päivän ajan.

15.5. Lukulystit-webinaari

Lasten- ja nuortenkirjastotyön täydennyskoulutus Lukulystit järjestetään webinaarimuotoisena 15.5.2024 klo 13-16. Päivän teema on Lapset ja nuoret ääneen – osallisuutta lasten ja nuorten kirjastopalveluissa. Maksuton webinaari on katsottavissa tapahtumapäivänä Kirjastokaistalla​​. Päivän esitykset julkaistaan myös myöhemmin katsottaviksi. Osallistuminen ei edellytä ennakkoilmoittautumista. Tutustu ohjelmaan Lukulystien nettisivuilla.

4.5.-7.6. LANU! -festivaali

Lasten, nuorten ja nuorten aikuisten virtuaalinen kirjallisuusfestivaali LANU! järjestetään neljännen kerran 4.5.– 7.6.2024. Luvassa on monipuolinen kattaus ilmaista kirjallisuusohjelmaa 2.–6.-luokille, yläkouluun ja toiselle asteelle. Tapahtuman teemana on ”itseilmaisu”.

Tavalliseen tapaan materiaalit tulevat verkkoon ja niitä voi festarien aikana maksutta näyttää kirjastoissa. Nyt myös kirjastot ja koulut voivat halutessaan osallistua somessa Freestyle -ohjelmaan! Ohjeet osallistumiseen täällä.

Kirjastopäivät 4.-6.6. Kuopiossa

Erte on mukana omalla osastolla Kirjastopäivillä, jotka järjestetään Kuopiossa 4.-6.6. Valtakunnalliset Kirjastopäivät on Suomen suurin kirjastoalan ammattitapahtuma, joka kokoaa yhteen sadat kirjastoalan ammattilaiset ja keskeisimmät toimijat.