Kirjastojen tapahtumat

Lukulumo Yeti-tabletissa Pohjanmaalla

Lukulumo Yeti-tabletissa – kiertää yli 50 kirjastossa!

Hyviä uutisia Pohjanmaalta! Seuraavan vuoden ajan kaksi jättimäistä Yeti-tablettia kiertää Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan kirjastoissa. Tabletti on lastattu valituilla ohjelmilla, jotka avaavat mahdollisuuden leikkiin ja oppimiseen – kuten monikielisellä kuvakirjapalvelulla Lukulumolla.

Tabletti on kussakin kirjastossa kahden viikon ajan. Tarkista kirjastostasi, milloin varhaiskasvatus- tai kouluryhmäsi voi tulla kuuntelemaan ja lukemaan tarinoita yli 45:llä eri kielellä! Palvelu on suunnattu 0-10-vuotiaille tuleville lukutoukille. Yeti-tabletti aloittaa kiertueensa Mustasaaren kirjastosta.

Yeti-tabletin lähettää matkaan Vaasan kaupunginkirjasto, joka on yksi Suomen yhdeksästä alueellista kehittämistehtävää hoitavasta kirjastosta. Vaasan kaupunginkirjaston toimialueena ovat Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan kunnat.

”Kehittämistehtäväämme kuuluu vastata alueen kirjastojen koulutustarpeisiin ja kehittää kirjastopalveluita. Uudet digitaaliset palvelut ja työkalut ovat usein toiminnan ytimessä. Esimerkkinä näistä on Yeti-tabletti, joka tarjoaa digipalveluita, pelejä, leikkiä ja oppimismahdollisuuksia – ja nyt myös monipuolisia satutuokioita Lukulumon parissa”, kertovat Jimmy Pulli ja Anneli Haapaharju, Vaasan kaupunginkirjaston palvelusuunnittelijat.

”Meistä on tärkeää, että meillä jokaisella on mahdollisuus tutustua kirjoihin, äidinkielestä riippumatta. Lukijaksi tullaan lukemalla ja kuuntelemalla. Astrid Lindgren sanoi kerran, että kun lapset lukevat, he luovat ihmeitä. Toivon, että tämä yhteistyö Vaasan kaupunginkirjaston kanssa luo monia ihmeitä”, sanoo Alexandra Blomberg, Lukulumon myynti- ja markkinointijohtaja.

Kaupunki
Vaasa
Alkaa
Organisaatio