Ystävättäreni lauloi usein kesällä 79 laulua, joka alkoi suunnilleen näin: 'Kesäillan sylissä kun hänet kohtasin, tangon alkaessa kättäni tuo puristi. Mä…

Kysytty

Ystävättäreni lauloi usein kesällä 79 laulua, joka alkoi suunnilleen näin: 'Kesäillan sylissä kun hänet kohtasin, tangon alkaessa kättäni tuo puristi. Mä tunsin siinä mies ken tietää mitä haluaa, hän oiva kumppani ois kanssa tietä kulkemaan.' Löytyisiköhän näillä tiedoilla laulun sanoittaja ja tieto siitä, mistä täydellisen tekstin saisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimänne laulu on "Vanhan työläisnaisen laulu". Sanat siihen on
tehnyt Petri Repo ja sävelen Kaj Chydenius. Teksti ja sointumerkit
(ei nuotteja) löytyvät seuraavasta julkaisusta: "Legendaarinen
Agit-propin lauluvihko", ISBN 9519766200, joka on saatavilla
useassa pääkaupunkiseudun kirjastossa. Saatavuuden voi tarkistaa
Helsingin kaupunginkirjaston Plussa-tietokannasta. Koska julkaisussa
ei ole nuotteja, saattaa myös äänitteestä olla apua. Sellainen on
"Aulikki Oksasen lauluja", CD-levy, jota myös voi etsiä Plussasta.
Äänitteellä kappale esiintyy nimellä "Laulu vanhasta työläisnaisesta".