Yrjö Roiha oli lähetystyöntekijä Ambomaalla (nyk. Namibiassa)1800-luvulla. Mistä löytäisin hänestä kirjoitetun elämäkerran?

Kysytty

Yrjö Roiha oli lähetystyöntekijä Ambomaalla (nyk. Namibiassa)1800-luvulla. Mistä löytäisin hänestä kirjoitetun elämäkerran?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymänne teos on varmaankin Salomaa, Arvo: Lähetyssaarnaaja Yrjö Roiha: elämänvaiheet ja kirjeitä, Helsinki 1956. Teos on omakustanne ja löytyy Helsingistä Eduskunnan kirjastosta (mutta tarkkaa tilatietoa ei ole saatavana) sekä varmemmin Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastosta, os. Hallituskatu 1, HKI, puh. (09)13123272. Kirja on tällä hetkellä siellä paikalla ja sen laina-aika on 28 vrk. Sijainti ilmoitetaan näin: S Kd.B1 ROIHA,YRJÖ Salomaa.