Yrjö Leino ja Hertta Kuusinen asuivat 1940 luvun lopulla Vuorimiehenkadulla. Onko tietoa mikä oli kadun numero?

Kysytty

Yrjö Leino ja Hertta Kuusinen asuivat 1940 luvun lopulla Vuorimiehenkadulla. Onko tietoa mikä oli kadun numero?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leino ja Kuusinen asuivat Vuorimiehenkatu 7 A 1:ssä. Huoneistosta ja pariskunnan asuinoloista "kahden yksinään vartioivan, tarkkailevan äidin välissä" - Mandi Leino ja Saima Kuusinen asuivat täällä myös - on mainio kuvaus Olle Leinon kirjassa Vielä yksi kirje : Hertta Kuusisen dramaattinen elämä ja rakkaus Yrjö Leinoon (WSOY, 1990).