Yritin miettiä, mikä mahtaa olla kappaleen nimi, joka alkaa jotakuinkin näin: "Itäisen uudenmaan rannat, pellot ja kalaiset veet, ne kerran mulle kauneina on…

Kysytty

Hei! Yritin miettiä, mikä mahtaa olla kappaleen nimi, joka alkaa jotakuinkin näin: "Itäisen uudenmaan rannat, pellot ja kalaiset veet, ne kerran mulle kauneina on mieleen piirtyneet..." Yritin googlata mutta en löytänyt vastausta mistään. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään "Itä-Uudenmaan laulu", ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Jukka Kuoppamäki. Se alkaa: "Itäisen Uudenmaan rannat, pellot ja kalaisat veet ne kerran mulle kalleina on mieleen piirtyneet".

Tenori Jyrki Anttila on levyttänyt laulun Satakunnan sotilassoittokunnan kanssa. Tämä levytys löytyy cd-levyltä "Maakuntalaulumme" (Satakunnnan Sotilassoittokunta, 2006). Cd-levyllä "Itä-Uudenmaan laulu = Sången till Östra Nyland" (Itä-Uudenmaan liitto, 2000) on tästä laulusta neljä erilaista esitystä: pelimanniyhtyeen instrumentaaliversio, Jukka Kuoppamäki (laulu) ja pelimanniyhtye, Loviisan viihdekuoro ja pelimanniyhtye ja Barbara Helsingius (laulu ruotsiksi) ja pelimanniyhtye. Barbara Helsingius on myös tehnyt laulun ruotsinkieliset sanat. Laulu löytyy myös cd-levyltä "Österstjernan : Musik från Lovisa = Musiikkia Loviisasta" (Okay's Music, 2011) Loviisan viihdekuoron esittämänä. Nämä tiedot löytyvät Viola-tietokannasta, joka on Suomen kansallisdiskografia.

Helle-kirjastojen tietokannasta löytyy myös laulun nuotti ilman julkaisutietoja. Nuotissa on "perusnuotinnoksen" lisäksi sovitus sekakuorolle.

Viola-tietokanta: https://viola.linneanet.fi

Helle-kirjastojen tietokanta: https://www.helle-kirjastot.fi/