Yritin "lainata" e-kirjaa ja sain vastuksen että minulla ei ole tunnusta. Onko olemassa eri tunnus e-kirjaa lainattaessa kuin jos lainaa "tavallista" kirjaa?

Kysytty

Hei! Yritin "lainata" e-kirjaa ja sain vastuksen että minulla ei ole tunnusta. Onko olemassa eri tunnus e-kirjaa lainattaessa kuin jos lainaa "tavallista" kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainataksesi Helmet-kirjastoista e-kirjan tarvitset kirjastokortin numeron lisäksi pin-koodin eli tunnusluvun, joka on neljä, itsevalitsemaasi numeroa. Tunnusluku on sama, joka tarvitaan mm. lainausautomaattia käytettäessä ja kirjauduttaessa verkkokirjaston omiin tietoihin.

Jollei sinulla ole tunnuslukua, saat sen kaikista Helmet-kirjastoista. Ota mukaan kirjastokortti ja henkilötodistus.

2 ääntä

Kommentit

Sain juuri pari tuntia sitten uuden kirjastokortin. Virkailija ei maninnut tunnuslukua, ja kotona ymmärsin että sellaista tarvitaan.
Tuo on asiakaspalvelun epäonnistuminen. Sellaista tapahtuu kunnallisessa kirjastossa.
Minulla on ilo reissata uudestaan kirjastoon samalle tiskille ja pyytää virkailijalta tunnuslukua.

Ikävää, että virkailija ei muistanut kertoa tunnusluvusta ja siitä, mitä se mahdollistaa. Olet oikeassa, se olisi kuulunut palveluun. Olen pahoillani tapahtuneesta ja siitä aiheutuneesta ylimääräisestä vaivasta.