Yritin etsiä vastausta mutta en löytänyt sitä, joten kysyn täältä. Milloin julkaistaan uusi 50 euron seteli? Onko se tänä vuonna? Kiitos, jos löydätte…

Kysytty

Hei! Yritin etsiä vastausta mutta en löytänyt sitä, joten kysyn täältä. Milloin julkaistaan uusi 50 euron seteli? Onko se tänä vuonna? Kiitos, jos löydätte vastauksen tähän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Uuden 50 euron tarkkaa julkaisuajankohtaa ei ole vielä ilmoitettu.
Euroopan keskuspankin sivuilla https://www.ecb.europa.eu/euro/banknotes/europa/html/index.fi.html sanotaan näin:
"Uuden sarjan muiden setelien tarkka liikkeeseenlaskuajankohta päätetään ja ilmoitetaan myöhemmin".

Helsingin sanomien nettisivulta: http://www.hs.fi/talous/a1447307281727
löytyi Suomen Pankin rahahuolto-osaston osastopäällikkö Päivi Heikkisen haastattelu, jossa hän toteaa näin:”Uudet viisikymppiset otetaan käyttöön runsaan vuoden kuluttua, ei kuitenkaan välttämättä vielä vuonna 2016” (Talous 25.11.2015)
Tämän tarkempia tietoja en onnistunut löytämään.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit