Yritin etsiä internetistä unohtamaani laulua jota en milloinkaan ole kuullut, mutta sen sanat olen nähnyt jossain joskus. Muistaakseni niissä kerrottiin…

Kysytty

Hei!
Yritin etsiä internetistä unohtamaani laulua jota en milloinkaan ole kuullut, mutta sen sanat olen nähnyt jossain joskus.
Muistaakseni niissä kerrottiin sotimisesta sekä "jumalan olevan puolellamme," ja toisessa säkeistössä myös vastapuoli kuvittelee asian samoin.
Kyseessä saattoi olla Hectorin suomentama teksti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty laulu saattaisi olla Jumala puolellamme, Rauli Nordbergin suomennos Bob Dylanin kappaleesta With God on our side. Sanat siihen löytyvät Merja Hurrin toimittamasta laulukirjasta Rauhanlauluja II (Rauhankirjat, 1984).

Laulun toinen säkeistö kuuluu näin:

Katsele taapäin
historiaan
kun intiaaneilta
maat petkutetaan.
Sinitakkien pyssyin
heidät lannistetaan,
mutta myös Custerilla
Luoja on puolellaan.