Yritin etsiä Helmet-hausta 16- ja 18-vuotiaille lapsilleni ruotsinkielisiä elokuvia tai tv-sarjoja, jotta heidän ruotsin kielen taitonsa kohenisi. He ovat…

Kysytty

Hei,

yritin etsiä Helmet-hausta 16- ja 18-vuotiaille lapsilleni ruotsinkielisiä elokuvia tai tv-sarjoja, jotta heidän ruotsin kielen taitonsa kohenisi. He ovat tykänneet katsella televisiosta ruotsalaisia ja taskalaisia nykysarjoja, mutta nyt niitä ei näytetä kuin uusintoina. Osaisitteko suositella lukiolaisille (ja miksei myös pikkusisaruksille) sopivia filmejä? (Klaus Häröt olemme nähneet.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laaja hakutulos saadaan haulla: ääniraita svenska. Tätä voi sitten Helmetin tarkennetussa haussa rajata dvd ja bd-levyihin, elokuviin, aikuisten tai lasten kokoelmaan. Haulla programserier tai tv-serier saadaan esimerkiksi rikoselokuvia, jotka perustuvat Maj Sjöwallin ja Per Wahlöön rikoskirjoihin (K16), Silta -sarja (K16) ja Solsidan - onnea onkimassa –sarja.