Yritän muistella aikanaan lukemaani kirjaa, mutten saa päähäni muuta kuin että olen lukenut sen vuonna 2004-2005. kirjasta jäänyt mieleen sota, joka sijoittui…

Kysytty

Hei, yritän muistella aikanaan lukemaani kirjaa, mutten saa päähäni muuta kuin että olen lukenut sen vuonna 2004-2005. kirjasta jäänyt mieleen sota, joka sijoittui mahdollisesti Suomeen, kolme lasta päähahmona, isoimpana oli tyttö joka kerto tätä tarinaa, poika joka oli naapuri tai veli ja tyttö joka teki sotilaille palveluksia pysyäkseen hengissä, hänen vanhemmat kuoli sodassa ja tämä tyttö jäätyi kuoliaaksi. Osaisittekohan auttaa mistä teoksesta kyse? Mahdollisesti nuorten kirjallisuus

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi ei löytynyt ihan suoraa vastausta, mutta kirjastojen henkilökunta on ehdottanut seuraavia mahdollisuuksia:

Nämä eivät mene ihan yksiin muistikuvasi kanssa, mutta ainakin joiltain osin voisivat vastata lukemaasi kirjaa (sota, lapset joutuvat selviytymään yksin, nuorten kirjallisuus). Linkit vievät Kirjasampoon, siellä voit eri asiasanoilla hakea lisää, jos nämä eivät osuneet oikeaan. Kirjasammossa voi hakea myös kansikuvalla, jos se on muistissa. Myös https://finna.fi/ -verkkopalvelun hakua kannattaa kokeilla.

Voit halutessasi käyttää hyväksesi myös Facebookin kirjallisuusryhmiä, esimerkiksi Kirjallisuuden ystävät -ryhmä https://www.facebook.com/groups/173997985988206 on hyvinkin aktiivinen ja sieltä voisi löytyä joku, joka on aikoinaan lukenut saman kirjan.