Yritän löytää yhtä lempinuortenkirjaani, jonka nimen ja kirjailijan olen hukannut mielestäni vuosien aikana. Teos sijoittuu Italiaan, muistaakseni Venetsiaan,…

Kysytty

Hei!

Yritän löytää yhtä lempinuortenkirjaani, jonka nimen ja kirjailijan olen hukannut mielestäni vuosien aikana.

Teos sijoittuu Italiaan, muistaakseni Venetsiaan, missä joukko hylättyjä tai lastenkodista karanneita lapsia seikkailee jonkin Isla de la ----:n mysteerin ratkaisemiseksi. Saarella on karuselli, joka ehkä piti ikuisesti nuorena tai vastaavaa.

Lapset muun muassa asustelevat hylätyssä elokuvateatterissa ja muistelen, että he tosiaan pakoilevat lastenkodin johtajaa. Erään henkilön nimi on Riccio, suomeksi Siili, mikä myös teoksessa mainitaan.

Kyseessä ei ole mitenkään uusi kirja, tuskin kuitenkaan 90-luvulla julkaistua vanhempi.

Toivottavasti kirjastonhoitajilta löytyy tietoa tästä!

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja voisi olla Cornelia Funken Rosvoruhtinas.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Auea817083-3537-46ac-af8f-546ae9c2d935