Yritän löytää tietoa Syksyn sävelen vuoden 1988 tuloksia, Kirka voitti kappaleella Surun pyyhit silmistäni pois, mutta miten meni muut sijoitukset?

Kysytty

Hei,

yritän löytää tietoa Syksyn sävelen vuoden 1988 tuloksia, Kirka voitti kappaleella Surun pyyhit silmistäni pois, mutta miten meni muut sijoitukset?

Vastaus

Vastattu

Kirjassa "Iskelmän tähtitaivas : 500 suomalaista viihdetaiteilijaa", jonka ovat kirjoittaneet Tony Latva ja Petri Tuunainen (WSOY, 2004), kerrotaan Syksyn sävel -kilpailun tulokset vuosilta 1968-2001 ja myös taustatietoja jokaisesta kilpailusta. Kilpailukappaleista kerrotaan sijoitus, kappaleen nimi, esittäjä, säveltäjä ja sanoittaja.

Vuoden 1988 Syksyn sävel -kilpailun tulokset:

1. Surun pyyhit silmistäni (Kirka)

2. Sä minut syttymään saat (Matti & Teppo)

3. Siivet (Paula Koivuniemi)

4. Tähtihetki (Teuvo Oinas)

5. Ollaan yhdessä (Tarja Ylitalo)

6. Minen mee uimaan (Mikko Alatalo; diskattiin, koska kappale oli esitetty julkisesti ennen kilpailua)

7. Oo mamma mia mia maa (Marion)

8. Me teimme sen (Katri Helena)

9. Rankan päivän jälkeen (Matti Esko)

10. Taivaspaikka (Anneli Saaristo)

11. Siihen on syy (Lea Laven)

12. Eläväni tunnen taas (Juhamatti)