Yritän löytää latinankielisen laulun sanoja. Laulu alkaa muistini mukaan Ave et ave .. muuta en sitten muistakaan. Varmaan loppukin palaisi mieleen, jos näkisi…

Kysytty

Hei, yritän löytää latinankielisen laulun sanoja. Laulu alkaa muistini mukaan Ave et ave .. muuta en sitten muistakaan. Varmaan loppukin palaisi mieleen, jos näkisi. Olin pikkutyttönä hetken aikaa kirkkokuorossa ja lauloimme laulun v. 1968 Kannelmäen kirkon vihkiäisissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannelmäen kirkossa selvitettiin asiaa. Laulu on Wolfgang Amadeus Mozartin "Ave verum corpus" K 618 (=Köchelin luettelossa no 618). Se alkaa juuri kahdella Ave, ave -sanalla.