Yritän lainata Tiina Lindholmin toimittamaa kirjaa Varputaito: silmälasit näkymättömään. Se löytyy teiltä, mutta ei ole lainattavissa! Miksi?

Kysytty

Yritän lainata Tiina Lindholmin toimittamaa kirjaa Varputaito: silmälasit näkymättömään. Se löytyy teiltä, mutta ei ole lainattavissa! Miksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaa on tilattu ja se on tulossa. Se ei ole vain vielä ehtinyt saapua kokoelmaan, vaikka jo luettelotiedoissa näkyykin nimeketasolla.

Joskus kirjat luetteloidaan kokoelmatietokantaan jo ennen kuin yhtään nidettä ehtii saapua kokoelmaan. Kirjojen saatavuustiedot näkyvät kuitenkin kokoelmaluettelossa tällöinkin. Esim. kyseisen kirjan saatavuus- ja nidetiedot eivät näy vielä kokoelmatietokannassa, koska kirjaa ei - vielä - ole yhtään nidettä pääkaupunkiseudun yleisten kirjaston kokoelmassa. Mutta tulossa siis on useitakin lainattavia kappaleita.